اداره اطلاع رسانی جنگی یمن اعلام کرد؛

جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، تصاویری از عملیات گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور جیزان منتشر کرد که طی آن نیروهای یمنی به سوی مرز حمله کرده و به عمق عربستان زده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، تصاویری از عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور جیزان منتشر کرد که طی آن نیروهای یمنی به سوی مرز حمله کرده و به عمق عربستان زده اند.

این تصاویر از حمله غافلگیر پس از رصد تحرکات نیروهای ارتش سعودی خبر داده و اینکه نظامیان سعودی به سرعت فروپاشیدند و به داخل عمق عربستان گریختند و شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکید کردند که نظامیان سعودی را تعقیب خواهند کرد.

در این عملیات غنایم زیادی به دست نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن افتاده است و نظامیان سعودی و مزدوران وابسته به آنها با برجای گذاشتن سلاح خود فرار کرده اند.

تصاویر پخش شده از انهدام ادوات و تجهیزات نظامی ارتش عربستان و تسلط نیروهای یمنی بر مواضع آنها حکایت دارد و اجساد نظامیان کشته شده سعودی به نمایش درآمده است.

جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، صحنه‌هایی از نبرد مستقیم میان رزمندگان یمنی و نیروهای سعودی و هلاکت شمار زیادی از نظامیان سعودی را به نمایش درآورده است.

پوشش هوایی جنگنده‌های سعودی هم نتوانست که نظامیان این کشور را نجات دهد و مانع از توقف عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شود.

همزمان یک منبع نظامی به المسیره گفت: عملیات گسترده در جیزان در محور الخوبه-وادی الجاره از سه محور انجام شد و مواضع ارتش عربستان در کوه ام بی سی و تپه‌های الفخیذه، البیضاء القمبوره، العمود، تویلق و شریق قائم صیاب هدف قرار گرفت.

این منبع تاکید کرد: مواضع ارتش عربستان به طور کامل به تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است و تلفات و خسارات سنگین به دشمن وارد شده است. در این مواضع نیروهای ارتش عربستان به همراه مزدوران سودانی و مزدوران موسوم به تیپ تکاور حضور داشتند.

منبع یمنی گفت: شماری از افسران و سربازان سعودی کشته و زخمی شدند و ادوات زرهی آنها منهدم شده است. شماری زیادی از نظامیان سعودی هنگام فرار از مناطق صعب العبور به هلاکت رسیدند.

جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

این منبع یمنی به اسارت دهها نظامی سعودی و سودانی و اجسادی از کشته شدگان دشمن سعودی که نظامیان سعودی آنها را برجای گذشته و پا به فرار گذاشته اند، اشاره و تاکید کرد: مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات که نظامیان دشمن در مواضع و انبارهای خود برجای گذاشته بودند به غنیمت گرفته شد و ۲۹ خودرو وادوات زرهی منهدم شد.

منبع مذکور به کشته و زخمی شدن بیش از ۸۰ افسر و نظامی ارتش سعودی و مزدوران سودانی اشاره و اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع را در محور جیزان در جریان عملیات نظامی گسترده آزاد کردیم.

کد خبر 5223287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha